26 Nisan 2014 Cumartesi

Birdie grew wings today.

Bugün The Mirror Lied'ı oynadım. Oyun baş karakterimiz olan Leah adlı ve yüzü olmayan küçük bir kız dışında yalnız bir evde geçiyor. Evdeki odaları dolaşıyorsunuz. Bazı şeyler buluyorsunuz. Bir bitkiyi suluyorsunuz. Bir müzik kutusundan hoş bir melodi yayılıyor. Bazen telefon çalıyor. Sizi Birdie diye biri arıyor. Sonra bilgisayarın kartını buluyorsunuz ve mesajlarınızı okuduğunuzda Birdie'yi öldürmeniz gerektiğini öğreniyorsunuz. Oyunun farklı sonları olduğunu öğrendim ama bu sonlar nerede ayrılıyor, kaç farklı son var, diğer sonlarda hikaye nasıl bitiyor bilmiyorum. (Tüm sonları merak ettiğim için oyunu tekrar oynayacağım.) Hakkında pek çok farklı teori okudum.  Kimisi "Birdie"nin Leah olduğunu kimisiyse Birdie'nin tüm dünyayı yok eden bir tür felaket olduğunu ve Leah'nın kalan son kişi olduğunu söylüyor. Aslında okuduğum tüm teoriler bana mantıklı geldi ve bu yüzden de kafam çok karıştı. Açıkta biten ve yorumlamaya yatkın şeyleri hem seviyorum hem de onlardan nefret ediyorum çünkü o kadar ilerledikten sonra bebir cevap bekliyor insan ister istemez. *spoiler* Ben Leah'nın bitkiye tırmanarak çatıya çıktığı ve bir kuşun onu uçurduğu sonu aldım. Aslında haritayı düşünürsek şu bahsettiğim Birdie'nin diğer insanları öldüren bir tür felaket olduğu düşüncesi fazla mantıklı ama ben nedense Birdie'nin Leah'nın kendisi olduğunu düşünmeden edemiyorum. Aslında yorumum tam olarak şöyle: Leah'nın evde tek başına olması onun yalnızlığını temsil ediyor. Birdie kendisi. Bitki de öyle. Bu sonuca Birdie'nin "Have you been drinking lots of waters?" demesinden vardım. Bitkiyi suladıkça büyümesi aslında intihar düşüncelerinin büyümesini temsil ediyor olabilir. Bitki (yani bu düşünceler) yeterince büyüyünce Leah bitkiye (düşüncelerine) tutunarak Birdie'ye (ölüme) gidiyor. Hatta belki bitkinin üzerindeki böcekler de onun şüpheleridir. Saçma bir düşünce olduğunu biliyorum. Ama "have you been drinking lots of waters?" cümlesi bana bunları düşündürttü. Aslında ilk başta Leah'nın ailesinin ajan falan olduklarını ve Birdie'nin de onların düşmanlarının gizli adı olduğu teorisini yürütmüştüm. Bilemiyorum. Oyun gerçekten her türlü yorumlanabilir nitelikte. Yine de sevdim. Özellikle de müziği çok hoş.
Evet, bu aralar oyun havamdayım galiba. Aslında oynadığım tüm rpg oyunlarıyla ilgili bir şeyler yazmak istiyorum. Fırsat bulabilirsem tabii. Neyse, görüşürüz! Ha, bu arada oyunu oynayıp bitirmiş olanlar varsa aldıkları sonu anlatır ve kendi yorumlarını paylaşırlarsa sevinirim!

4 yorum:

  1. Ben bunu geçen sene oynamıştım, sırf birisi kuul şeyleri bir araya getirerek oyun yapmak istemiş gibi gelmişti.. asdfg insanların teorilerine açık bir oyun ama, evet

    YanıtlaSil
  2. Bir de ben de kuşun uçurduğu sonu aldım ve kız evi yanarken uyuyor ya.. Hiç başka son olduğunu bilmiyordum ve oyunu bitirip tekrar açtığında bir mini oyun çıkıyor ilginç bir şey değil ama-ki o mini oyunu bitirmedim

    YanıtlaSil
  3. Ayyy oynamadığım bir oyun *v* Ben de tam oyun aramaya girişmiştimdfasdf Yazına denk geldiğim çok iyi oldu XD Konusu ilgince benziyor sanırım birazdan indirip oynayacağım *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki bir konu yok. O.O Belli olaylar oluyor ve her şeyi sen yorumluyorsun. Neden bu kadar hoşuma gitti hiçbir fikrim yok. Yine de oynayıp bitirir isen nasıl bir son aldığını ve yorumunu paylaşırsan sevinirim. *-*

      Sil